sexta-feira, 14 de janeiro de 2011

Cinco Coisas / Five Things

A listinha de hoje traz as cinco revistas que eu leio todo mês.
Today's list presents five magazines that I read every month.

Não consigo me acostumar ao mundo virtual da leitura. Gosto de virar página ! Não tem jeito ! É assim que pego no sono ou encaro um mega trânsito !
I can't get used to the virtual world of reading ! I like to feel and turn the pages ! Just like that ! Is the way I go to sleep and it's the best way to face a traffic jam.

01. Women's Health Brasil / Women's Health Brazil

Site: AQUI / HERE

Eu acho que é a melhor revista pra quem quer perder ou controlar o peso. E traz mais matérias do tipo "mulherzinha" do que as concorrentes ! Não foca só em dieta, sabe ?

I think it's the best for those who want to loose or control weight. An it brings a lot of  articles about other "women's things". It doesn't focus only on diet stuff. The american one is also recommended.

02. Minha Casa / "My Home"

Site: AQUI / HERE

Vem com ótimas ideias de decoração e os custos são realmente acessíveis. Acho que é a revista que mais se aproxima desse mundo de blogs de decoração, que eu acompanho e sou fã.

I bet that it's possible to find an american magazine like this, but I don't know one to suggest. This brazilian magazine brings a lot of decoration ideas with affordable prices. And I think it gets along with the "décor blogs" that I follow on the internet.

03. In Style Americana / American In Style

Site: AQUI / HERE

Das mil revistas que comprei nos EUA durante as férias, viciei nessa ! Agora, meu pai tem que comprar pra mim e me entregar ! Mostra bem a moda que está nas ruas !

From all the american magazines I bougth during my vacation in NY, I'm totally addicted to this one. Now, my father, that lives in Connecticut, has to buy and send me !!! It shows the fashion trends that we see on the streets.

04. Estilo (a In Style brasileira) / The Brazilian In Style

Site: AQUI / HERE

Para suprir a carência da In Style americana, resolvi arriscar a brasileira. E não é que gostei ? Dá altas dicas e traz roupas de um estilo que eu curto muito. E não se limita a indicar lojas paulistas. Tem um conteúdo bem nacional !

Trying to eliminate the lack of the american In Style, I decided to read the brazilian one. And I liked it ! It has a lot of hot tips and suggests clothes that I could wear. The magazine also presents labels and stores from all brazilian states. It's very "national" !

 05. Elle Brasil / Brazilian Elle

Site: AQUI / HERE

Tinha um super preconceito com as revistas estrangeiras que tentavam "se" traduzir pro português. Perdi a má impressão com a Elle. A revista não traz aquelas roupas fashionistas de "desfile" e dá altas dicas de maquiagem (marcas básicas como MAC, Natura, Contém 1g) e de esmaltes (incluindo as marcas nacionais).

I had a prejudgment with foreign magazines that tried to be translated to portuguese. I lost the prejudice reading Elle. The brazilian magazine doesn't bring "Haute Couture clothes" and it gives a lot of make up hints (MAC and other regular brands) and nail polishes (including brazilian brands).

Bjs e boa sexta :)
Kisses and have a good Friday

Um comentário:

  1. Eu também gosto de papel, folhear! Quando vou ao médico e tem revista boa, fico doida para ele atrasar a consulta para eu ler mais! KKKKKKKKKKKKKKK! Estas revistas que você está lendo são um arraso!

    ResponderExcluir